Kaapstad, wat ben je mooi!! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Minke Kock - WaarBenJij.nu Kaapstad, wat ben je mooi!! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Minke Kock - WaarBenJij.nu

Kaapstad, wat ben je mooi!!

Blijf op de hoogte en volg Minke

29 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Grabouw

Hallotjesssssssss,

Ik houd me deze keer aan mijn afspraak om er deze week weer een nieuw verhaaltje op te zetten! Ik vind het echt leuk om al jullie reacties te lezen, dankjewel!

Even kijken waar ik ben gebleven, maandag 13 oktober, op naar Kabouterland. Shannen en ik wilde wat foto’s van de kinderen op stage maken dus hadden we onze camera meegenomen. Per 8 kinderen waren ze een andere activiteit aan het doen; puzzelen, knutselen, kleien of met de blokken spelen. De kinderen vonden onze camera heeeel interessant en ze poseerde me wat af. Waardoor we elke keer werden aangetikt of ze weer op de foto mochten. Wel heel lief!
Verder is deze week eigenlijk niet super bijzonder geweest. We zijn elke ochtend naar stage gegaan, in de middag voor school gewerkt, gesport, en ’s avonds lekker chill.
Op donderdag konden we, na ongeveer 7 weken, onze studentenpasjes laten maken. Door deze pasjes kunnen we bij uitstapjes vaak korting krijgen en we zouden geen Nederlanders zijn als we dat niet zouden willen! Daarna zijn we lekker gaan winkelen in Somerset, een half uurtje bij ons vandaan.
Op vrijdag hebben we ons rustig weekje goed ingehaald. We zijn naar Cares gereden, dit duurde 2 uur maar wel echt een prachtige route door de bergen. Hier gingen we Zipe Sliden, dat was gaaaaf! We gingen bepakt en bezakt hoog de bergen in. Hier kregen we uitleg van wat precies de bedoeling was. Daarna gingen we hangend aan een kabelbaan (een soort van tokkelen) naar beneden. Een baan van anderhalve kilometer naar beneden verdeeld over 6 stukken, echt heel vet!!. Daar hadden we de hele dag energie van. En dat was de merken ook want die avond gingen we naar Kaapstad. Met alle studenten uit Grabouw sliepen we in hetzelfde hostel, tegenover de Dubliner (waar we altijd gaan stappen). We zullen het er maar op houden dat het een hele gezellige avond was haha. We merken dat we al een beetje gewend raken aan het uitgaansleven van hier. We voelen ons nu veel relaxter en ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld met het uitgaan.
De volgende ochtend voelde alleen wel een beetje als de hangover… Dat zegt waarschijnlijk al genoeg.
Zaterdagochtend hebben we eerst ontbeten bij Lola’s, daar moet je in als je in Kaapstad bent je ontbijtje op hebben, dus dat hebben we maar gegaan, hmmm. Daarna hebben we de hele middag lekker aan het strand in Camps Bay gelegen dus we hebben heerlijk kunnen uitbrakken. ’s Avonds gingen we, samen met de ouders van Maud, uiteten bij Mamma Afrika. Een heel leuk restaurant met typisch Afrikaanse gerechten en live muziek. Daar hebben we ook allemaal boboti gegeten.
Op zondag zijn we naar Robbeneiland geweest. Na bijna anderhalf uur te hebben gewacht, vertrok de boot eindelijk. Onderweg naar Robbeneiland kregen we een super mooi uitzicht op Kaapstad met een heel mooi overzicht van de vier bergen: Devils Peak, Tafelberg, Lion’s Head en Signal Hill naast elkaar. Wauw!
Op Robbeneiland kregen we eerst een bustour rond het eiland met een gids. Als pauze mochten we even uitstappen om mooie foto’s te kunnen maken van het uitzicht op Kaapstad. Daarna kregen we een rondleiding door de gevangenis van Nelson Mandela. Voordat we naar Robbeneiland zijn gegaan hebben we de film ‘A long walk to freedom’ gekeken. Uit deze film herkende ik heel veel dingen die we nu in het echt zagen, wat het nog echter maakt. De rondleiding door de gevangenis werd gegeven door een ex-gevangene, die helaas wat gebrekkig Engels sprak dus heel moeilijk te verstaan was. Maar we hebben wel weer een van de hotspots van Kaapstad gezien!

Het is weer maandag, dus waren we weer om 9u present bij Kabouterland. Vandaag hebben Shannen en ik besproken met Jenny wat wij allemaal gaan doen. Ik zal het even uitleggen. Voor 5 kinderen van allebei de crèches (dus ook van Eluxolweni) gaan wij een plan van aanpak schrijven, gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling. Dit betreft kinderen die extreem verlegen of juist heel druk zijn. Maar ook kinderen waarvan er vermoedens zijn dat zij zich thuis niet fijn voelen/hebben. In november zullen wij ook op huisbezoeken gaan, waar ik echt heel benieuwd naar ben. Dan krijg ik de kans om te zien hoe deze kinderen leven/wonen en hoe de ouders van deze kinderen zijn. Ik houd jullie op de hoogte!
Op dinsdag waren we ook weer bij Kabouterland. Jenny (de leerkracht van de klas) is ook directrice van de school. Haar telefoon stond deze dag roodgloeiend wat maakte dat Shannen en ik 30 kinderen in bedwang moesten houden. Nou, het leken net allemaal aapjes. Achteraf gezien was het best leuk allemaal, maar man, ik was kapot. Diezelfde dag moesten we om 4 uur bij Houwhoek Inn zijn. Hier hadden we tussentijdse presentaties van alle studenten voor onze begeleiders van school, met aansluitend een buffet met allemaal belangrijke mensen. Ik vond het heel leuk om te zien wat voor projecten de andere studenten hebben en hoe ver zij hiermee zijn, omdat dit studenten van allemaal verschillende opleidingen zijn. Het was een gezellige avond met z’n alle!
Woensdag en donderdag gingen we weer naar de andere crèche, waar ze van een ballon en papier-maché een luchtballon gingen maken. We hebben flink wat mee geknutseld maar het resultaat mocht er wezen!
En dan is het al weer weekend, en wat voor een! Op vrijdag zouden we eigenlijk gaan paragliden, maar doordat er te veel wind stond kon dit niet door gaan. Helaas pindakaas. Maar de wind zou na het weekend weer gaan liggen dus als het goed is zouden we maandag kunnen paragliden! Dikke prima! We hebben er een dagje Kaapstad van gemaakt waarin we naar wat marktjes en kraampjes zijn geweest, lekker pizza hebben gegeten en daarna richting ons hostel gingen om te daarna weer te gaan stappen. Toevallig zaten er een paar studenten uit Genadendal in een kamer naast ons! We zijn daarna met hun mee naar het Bierhouse gegaan en daar hadden ze Liefmans!! :D Haha, mijn avond begon dus al goed! Daarna zijn we weer, als vertrouwd, naar de Dubliner geweest waar we weer een hele leuke avond hebben gehad.
Op zaterdag zijn we eerst naar the Old Biscuit Mill geweest. Een hele leuke grote markt en winkeltjes met heeel veel lekker eten en spulletjes. Er stond ook een Nederlands kraampje met poffertjes en, jawel, een broodje kroket!! En lekker dat die was, maar toch kon die niet op tegen de broodjes kroket op zondag pap, haha. Daarna zijn we naar Singal Hill gereden, een heuvel (in Nederland zo het al een grote berg zijn) waar je met de auto op kan rijden, een heel mooi uitzicht over Kaapstad hebt en waar je lekker kunt chille bille. Dus dat hebben we maar gedaan :).
Die avond zijn Amber, Shannen en ik naar Stellenbosch gegaan. Dat ligt een beetje tussen Grabouw en Kaapstad in, en blijkt een echte studentenstad te zijn! Daar hebben we de avond in een soort van Ierse Pub gezeten, met alleen maar (blanke) jongeren, en waar het personeel overal naartoe vloog met heel veel bier en eten. Voor herhaling vatbaar dus!
Zondag, 26 oktober, SEAL SNORKELING!! Wauw, wat was dat gaaf ze. Helemaal in outfit (wat ook wel moest aangezien het water maar 10 graden was..) pak, flippers, snorkel, duikbril, klaar om tussen 10.000 zeehondjes te snorkelen. Het water was super helder en we snorkelde gewoon tussen die beestjes. Op Facebook heb ik een filmpje staan van het snorkelen, dan kunnen jullie het ook zien! Ik denk dat dit wel het gaafste was wat ik hier tot nu toe gedaan heb. Echt echt leuk!!
Die dag hebben we verder lekker op het strand gelegen. Al bij al een heel leuk weekend gehad!

En toen was het alweer maandag… Ja, we gaan paragliden!! We zijn die dag iets eerder weggegaan van stage, snel wat gegeten, en weer op naar Kaapstad. We gingen paragliden vanaf Signal Hill, richting de kust van Kaapstad. Samen met een begeleider ga je aan een soort van parachute naar beneden. Toen we bijna bij onze landingsplek waren vroeg die man of ik snel bang was, maar bij mij kan het niet snel of hard genoeg gaan. We gingen dus met allemaal kunstjes en schuin en snel en weer omhoog en weer terug naar beneden. Toen kreeg ik wel een beetje kriebels in mijn buik maar het was wel heel vet!!

Nou, dit was alweer update 4… Ik ben alweer op de helft van mijn tijd in Zuid-Afrika.

Ik ben trouwens ook al bijna door mijn stapel brieven heen die ik (bijna) elke dag open mag maken. Volgens mij heb ik 17 november de laatste…

Dikke kussssssssss

  • 29 Oktober 2014 - 16:34

    Tante Dinie:

    Dit zou ik niet allemaal gedurfd hebben Minke....stoer van jou hoor!!! Liefssssssxxxx

  • 29 Oktober 2014 - 18:06

    Annemiek Van De Camp:

    Ik zit elke keer weer met verbazing te lezen wat jullie allemaal doen, wat een super vette stage/reis.....!

  • 29 Oktober 2014 - 18:42

    HELMI:

    Wow Minke wat maak je een hoop mee, dat neemt niemand je nog af. Wat gaaf dat je bent gaan paragliden, lijkt me kei mooi. Geniet nog van al het moois om je heen en heel veel plezier.

  • 29 Oktober 2014 - 19:18

    Tante Riet:

    Dat was weer een mooi verhaal vol belevenissen, geniet nog van de tijd die komen gaat en nog heel veel plezier.......maar dat zal wel lukken met jullie

  • 29 Oktober 2014 - 21:55

    Iris:

    Ben trots op je zussie! Dikke kus

  • 30 Oktober 2014 - 17:13

    Esra:

    Lieve Mink! Klinkt echt geweldig allemaal! Super fijn dat je het zo naar je zin hebt!! Heeeel veel plezie nog xxxxx

  • 05 November 2014 - 13:33

    Jeanne De Kock:

    Lieve Minke
    Een mooi reisverslag, ga zo door.
    Je geniet er echt wel van. De ervaringen die je op doet, nemen ze niet meer af, en hopelijk word je er ook wijzer van. Jij komt terug met een hele volle rugzak van al die indrukken.
    Nogmaals geniet ervan.
    Groetjes en liefs van Henk en Jeanne doeiiiii.

  • 06 November 2014 - 21:25

    Louis En Carla:

    Hey Minke,
    Heb je eigenlijk wel tijd om te slapen, ha ha, het zijn lange drukke, spannende dagen.
    Dat wordt weer afkicken als je de24ste weer terug bent.
    Heel indrukwekkend je reisverslagen, geniet, van alle momenten.
    Lieve groetjes uit Megen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minke

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1144
Totaal aantal bezoekers 3405

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 24 December 2014

Zuid-Afrika!!

Landen bezocht: