Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Minke Kock - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Minke Kock - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Blijf op de hoogte en volg Minke

22 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Grabouw

Hoi allemaal,

Hier weer een update van mijn tijd in Zuid-Afrika. En deze tijd vliegt… We zijn hier nu alweer meer dan 6 weken. We hebben nog zoveel op de planning staan dat eigenlijk de tijd tot Kerst hier te kort is. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen! Haha. Een heel goed teken toch!? 

Maar ik ga weer even verder waar ik de vorige keer gebleven ben. Vrijdag 26 oktober zijn we gaan High-tea’en in het Mount Nelson Hotel in Kaapstad. Wauw, zo mooi en groot en luxe!! We hebben alleen maar lekkere broodjes, hapjes en cakejes op. Heerlijk allemaal. Zelfs onze telefoon moest mee naar de wc omdat daar ook echt foto’s van gemaakt moesten worden, haha! Die avond sliepen we in een hostel in Kaapstad in Longstreet, de uitgaansstraat van Kaapstad.
De zaterdagochtend viel ons dan ook best zwaar. Na een ontbijtje in Kaapstad en een beetje gewinkeld te hebben hebben we die dag niet veel uitgevoerd. Op zondag zijn we samen met alle studenten uit Genadendal met een touringsbus naar Hermanus gegaan. Hier zouden we gaan kajakken tussen de walvissen. Dit vond ik echt spannend omdat ik veel te bang ben dat er haaien komen. Maargoed, ik ben maar 1 keer in Zuid-Afrika dus angst overwinnen. We liepen langs de kust en zagen al best vaak walvissen boven water komen, wat al mega gaaf om te zien was. Het waaide alleen heel hard en de zee was ruw… Je hoort het al aankomen. Het kajakken ging niet door! (wat is stiekem niet zo erg vond) De rest van de dag hebben de mensen van de tour er nog het beste van gemaakt en hebben we lekker gebraaid (bbq) en hebben we meer dan 100 pinguïns gezien bij Betty’s Bay en daarna nog lekker een op het terras gezeten in Gordon’s Bay.
Maandag zouden Shannen en ik weer naar Kabouterland gaan. We stonden alleen voor een gesloten deur. Er waren weer stakingen, maar nu binnen de organisatie. Dinsdag zouden deze stakingen weer voorbij zijn en gingen we weer vol goede moed naar Kabouterland. Maar helaas, weer voor een gesloten deur. Afrkaanse cultuur zullen we maar zeggen. We hebben deze dagen wel weer even goed aan onze schoolopdrachten kunnen werken wat eigenlijk ook best chill was! Woensdag en donderdag gingen er weer naar de andere crèche. Eva (de directrice en die normaal altijd bij ons in de groep is), was er vandaag niet, er nu was er een andere vrouw. Er was ook een nieuw kindje in de klas die geen Afrikaans sprak en de hele tijd in helemaal tranen was. Wat best begrijpelijk is aangezien die nieuw was, de taal niet sprak en er niemand kende. Er werd echt geen aandacht aan geschonken. Zo zielig. Ik moest mezelf echt inhouden om hem niet lekker vast te pakken. Maar ik dacht, als ik dit ga doen zijn ze boos op mij omdat dit niet hun manier is en ik wilde ook heel graag kijken hoe deze mensen hiermee om zouden gaan. Uiteindelijk is die naar een andere klas gegaan waar die zich wat meer thuis voelde. Best gek om te zien en om mee te maken dat er op 2 verschillende crèches zo anders met kinderen kan worden omgegaan en hoe de kinderen hier op reageren. Wel ontdek ik steeds meer wat ik echt belangrijk vind, waar het uiteindelijk allemaal om draait.
Diezelfde avond zijn we uiteten geweest voor de verjaardag van Sophie, een andere student. We hebben haar bungeejumpen cadeau gegeven! Dat kun je hier namelijk van de hoogste brug van de wereld, een paar uurtjes rijden vanaf hier.
Donderdag avond gingen we vroeg slapen want vrijdag zou het gaan gebeuren. Wij gaan de Tafelberg beklimmen!! We gingen met 8 meiden ’s ochtends, heel erg vroeg, naar Kaapstad. We gingen de route ‘Platteklip Gorge’ dit was de mooiste, kortste (2 uur) en meest steile route. Dat steile heb ik gemerkt, poepoeh. Halverwege dacht ik echt, waar ben ik toch aan begonnen. Maar wauw, toen we eenmaal boven stonden was het echt zo mooi. Aan de ene kant van de Tafelberg heb je uitzicht op zee. En echt, zo ver heb ik nog nooit kunnen kijken. Toen we naar de andere kant van de berg wilden gaan (met het uitzicht op Kaapstad) zagen we best veel wolken aankomen. En op onze foto’s mogen natuurlijk geen wolken staan haha! Toen maar even wat gedronken in het restaurant met goede hoop dat de wolken daarna wel weg zouden zijn. Maar helaas, het werd alleen maar erger en was het ontzettend hard gaan waaien. Ook hoorden we een alarm en kwam er een security naar ons toe om te zeggen dat het onveilig was en dat iedereen zo snel mogelijk van de berg af moest. Kakkie. Ook ging de kabellift dicht dus we moesten heel snel beslissen. Riskeren om toch naar beneden te lopen (maar door de wolken die helemaal om de berg zaten zag je echt niets en dit was echt best gevaarlijk) of de laatste lift naar beneden nemen? Snel hebben we nog een paar foto’s gemaakt en zijn we naar beneden gegaan met de lift. Jammer, haha. Die hele berg op geklommen om vervolgens een half uurtje boven te zijn. Maar ach, het uitzicht was prachtig! Die zelfde avond gingen we stappen in Kaapstad dus dat maakte de dag wel weer goed haha! Zaterdag werd het heel warm en zijn we voor de eerste keer naar het strand gegaan, Clifton Beach! Het was echt wit zand en een super blauwe zee. Wel echt ijsssskoud nog. Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we daarna naar Stellenbosch gereden om te winetasten. Super leuk stadje en heerlijke wijnen!

Die week erna was was het Holiday week. Alle kinderen zijn vrij van school en de crèches waren ook dicht. Child Welfare (waar Amber en Maud stage lopen) heeft aan de Nederlandse studenten gevraagd om elke ochtend wat organiseren waar de kinderen aan mee kunnen doen.. Het waren kinderen van 3 tot 12 denk ik uit de townships die wij hele ochtenden moesten vermaken, zonder hun taal te spreken. Hier waren we dus wel even zoet mee. We hebben van alles gedaan, van schminken, tot annemaria koekoek, kat en muis, voetbal, filmpjes kijken, foto’s maken, noem het maar op. Het was wel echt heel leuk!!
Op vrijdag zou er een festival zijn in Muizenberg een stadje vlak bij Kaapstad. Hoe het stond beschreven dacht ik echt ohhh chill net zoiets als 7th Sunday ofzo! Nou, we kwamen aan… nergens een festival te bekennen. Nou bleek het dat er door heel Muizenberg heen in bepaalde gebouwen iets te doen was, een marktje of er kwam iemand zingen. Maar dit stond overal zo slecht aangegeven dat we 1 marktje hebben gevonden haha, helaas pindakaas. Wel hebben we daar echt nog heel lekker gegeten en uren gekletst wat onze avond wel weer heeft goed gemaakt! 
Op zaterdag kwamen de ouders van Maud aan! We zijn deze dag naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop geweest. Bij Cape Point ging je een klein bergje op, met een heel erg mooi uitzicht! We gingen met een kabelbaan omhoog, en lopends naar beneden. Toen hoorde we ineens wat tussen te struiken, jawel hoor, een aap!! Toen we een stukje verder liepen bleek dat die ene aap niet heel bijzonder was, want er waren er veel meer. Fotomomentje! Ik met mijn duimen omhoog langs die aap staan, nou, hij bekeek me even goed van top tot teen. Echt met een gezicht van; laat me met rust, ik wil hier even chillen. Haha! We hebben ook babyaapjes gespot, die leken een beetje op jou als baby deem! Haha nee grapje, jij bent veel knapper. Toen stond er 1 aap lekker voor poseren, komt er een andere aap aan gerend die die andere gewoon flink van achter pakt!! En een geluid wat daar dan uit komt, oe oe oe. Hahah. Maar weer snel verder gelopen en door gereden naar Kaap de Goede Hoop, wat vroeger het punt was waar de VOC schepen aankwamen. Daarna reden we weer verder en toen staken er ineens 4 zebra’s de weg over! Wauw, wat zijn dat mooie beesten zeg… We zijn die avond weer terug gereden naar Grabouw.
Op zondag zijn we met de ouders van Maud en 2 andere studenten hier uit Grabouw naar het Kirstenbosch gegaan. Een heel mooi, groot park/tuin eigenlijk, waar je lekker kunt picknicken en van de natuur kunt genieten. Na een klein rondje gelopen te hebben vonden we het wel weer genoeg en zijn we lekker in een cafeetje aan zitten haha, cultuurbarbaren!
Ik ben ondertussen bij vorige week bij het schrijven van mijn verhalen, maar ook deze keer wordt die weer een beetje aan de lange kant! Volgende week komt er weer een nieuwe op! (ja, nu echt volgende week).

Heeeel veel liefs uit Zuid-Afrika waar het nu lekker dik 25 graden is en zondag 30 graden wordt!!

  • 22 Oktober 2014 - 16:13

    Wim Verhoeven:

    Hi Minke, nice to hear that you are having a good time. Leuk om je belevenissen te lezen. Je hebt het daar goed naar je zin. Prima. Wens je nog een heel fijn verblijf toe. Groetjes.

  • 22 Oktober 2014 - 16:20

    Tanta Dinie:

    wouwwww wat beleef jij een mooie tijd!!!

  • 22 Oktober 2014 - 16:25

    Bianca:

    Wauw! Leuk om je verhalen te lezen Minke!
    Geniet ervan!

    xx

  • 22 Oktober 2014 - 18:50

    Wendy Hoefnagels:

    Wouw Minke, dit nemen ze je nooit meer af. Wat een ervaring !!! Superrrrr, geniet er nog van....

  • 22 Oktober 2014 - 18:59

    M. Wijnakker:

    Ha die Minke,
    Jij hoeft de eerste jaren niet meer op vakantie als ik dit allemaal lees, een hele ervaring
    denk ik. Ik vind het weer een mooi verhaal wat je geschreven hebt en kijk nu al uit naar
    de volgende avonturen. Geniet er nog van want voor je het weet is het Kerst .
    Liefs en groetjes van Marij XXX.

  • 22 Oktober 2014 - 18:59

    M. Wijnakker:

    Ha die Minke,
    Jij hoeft de eerste jaren niet meer op vakantie als ik dit allemaal lees, een hele ervaring
    denk ik. Ik vind het weer een mooi verhaal wat je geschreven hebt en kijk nu al uit naar
    de volgende avonturen. Geniet er nog van want voor je het weet is het Kerst .
    Liefs en groetjes van Marij XXX.

  • 22 Oktober 2014 - 19:15

    Annemiek Van De Camp:

    Super jouw reisverslag en de foto's af en toe via facebook. Veel plezier nog met z'n allen

  • 22 Oktober 2014 - 20:13

    Carla:

    Leuk en interessante verslagen.
    Geniet maar lekker,
    daar in zuid Afrika.
    Groetjes Carla

  • 22 Oktober 2014 - 21:02

    Riet:

    Wat een mooi verslag weer van jou belevenissen
    Geniet er maar lekker van, en nog veel plezier
    (Nog bedankt voor de leuke foto)
    Gr riet en bert

  • 23 Oktober 2014 - 06:58

    Ferry:

    Nou wauwie Minke, super....

  • 23 Oktober 2014 - 15:51

    Jeanne De Kock:

    Lieve Minke,
    Een wat latere reactie maar goed bedoeld, ik heb reisverslagen gelezen, ze zijn echt geweldig en erg mooi.
    Dat alles zo snel verloopt is ook wat, misschien mag je nog wel langer blijven. haha.
    We wensen je vanuit Alphen veel plezier en wijsheid en geniet ervan.

    Groetjes Jeanne en Henk

  • 26 Oktober 2014 - 16:32

    Rieky EnHent:

    Hoi Minke we volgen je op facebook,zoals we waarnemen gaat het goed.
    Nog heel veel plezier,we lezen het wel weer op je volgend verslag.
    Groetjes en tot ziens.

  • 26 Oktober 2014 - 20:28

    Minke:

    Wat een leuke reacties allemaal weer! :)
    Leuk dat jullie me allemaal zo volgen!
    Ik heb nu ook weer echt een heel tof weekend gehad, maar dat schrijf ik jullie allemaal in mijn volgende verslag!

    Groetjes!

  • 27 Oktober 2014 - 21:02

    Jeroen:

    sooo Minke,
    Nog ff een reactie
    ......nog zoveel te doen! .....ik moet nog hink stap springen op de maan !.............
    Overweeg eens om zelf die bungee-jump sprong van die brug te maken !!! Da's Gaaf!
    Groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minke

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 3414

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 24 December 2014

Zuid-Afrika!!

Landen bezocht: